Başarı Hikayeleri

FİBA

IBM POS yazar kasaları ve GeniusOpen yazılımları ile mağazalarında merkezi bir yönetim sistemi oluşturan FİBA Perakende, güncelleme işlemlerinde yüzde 90’lara varan verimlilik oranına ulaştı.

“Perakende de konu kasalar olduğunda donanım hizmetleri çok önem kazanıyor. Müşteri, hangi ERP veya Karar Destek Sistemlerini kullanıyorsunuz ilgilenmez. Müşterinin mağazaya girmesi, ürünleri seçmesi ve son adım olan kasa noktasına gelmesi ile tamamlanan satış döngüsünde eğer kasada hizmet veremiyorsanız sizin Bilgi Teknolojilerinde ne kadar karmaşık sistemler kullandığınız hiç önemli değildir. Mağazalarda bir arızayla karşılaşıldığında bunun derhal çözülmesi gerekiyor. POS A.Ş. bu anlamda işini çok iyi yapıyor.”

Pınar Kaçar, Fiba Perakende Grubu Bilgi Teknolojileri Direktörü

fiba_sekil2

Fotoğraftakiler soldan sağa: Maruf Tosun(POS A.Ş. Müşteri İlişkileri Temsilcisi), Pınar Kaçar(Fiba Perakende Grubu Bilgi Teknolojileri Direktörü), Şengül Ekinci(Marks&Spencer POS Çözümleri Sorumlusu), Gözde Kırdar(POS A.Ş. Yazılım Hizmetleri Uzmanı), Evren Selvi (Marks&Spencer POS Çözümleri Uzmanı), Eyüp Engin Güncan(POS A.Ş. Müşteri Destek Hizmetleri Uzmanı)

1987 yılında kurulan FİBA Grubu’nun önemli faaliyet alanlarından bir tanesi olan FİBA Perakende Grubu, 125 yılı aşkın süredir piyasada bulunan ve bugün 43 ülkede 900’ü aşkın mağazası ile faaliyet gösteren Marks&Spencer (M&S) markasının franchising haklarını alarak 1999 yılında ülkemizde faaliyetlerinde başladı. Şu anda M&S, GAP ve Banana Republic gibi dünyanın önde gelen perakende markalarının franchising ve işletme haklarına sahip olan FİBA Perakende Grubu, FİBA Holding bünyesinde bulunan markaların Türkiye operasyonlarının yanı sıra Rusya ve Ukrayna operasyonları da yönetmektedir.

Perakende markalarının ve açılan mağaza sayısının artmasıyla beraber FİBA Perakende Grubu mağazaları için merkezi bir yönetim yapısına ihtiyaç duydu. Kontrollerin mağaza bazında ve manuel olarak yapılması, şirketin büyüyen yapısıyla ve artan mağaza sayısıyla beraber yönetilmesi zorlaştı. Bunun yanında kampanya modüllerinde çeşitlilik, otomatik iade ve kolay takip işlemleri için de talepler gündeme geldi.

Tüm kasa işlemlerinin otomatikleştirilmesi ve kampanya yönetiminin sağlanması
FİBA Perakende Grubu, oldukça dinamik bir sektör olan perakendeciliğin doğası gereği, katma değerli kampanya ihtiyaçlarına karşılık vermek ve kullanıcıların kasa işlemlerini en kısa zamanda tamamlamak ve kasaların tüm hesaplamaları, satış ve iade ihtiyaçları çerçevesinde otomatik olarak yapabilmesini istiyordu. Fiba Perakende Grubu Bilgi Teknolojileri Direktörü Pınar Kaçar bu ihtiyaçlarını “Merkezi yönetim ve kampanya yönetimi, bizim için en önemli hedeflerdi. Bunun yanında iade işlemlerinin otomatik hale getirilmesi de ihtiyaçlarımız arasındaydı. Ayrıca parametrik bir yapıyla yeni bir yazılım sahibi olunca yeni taleplerimizin çok daha kolay gerçekleştirebileceğine inanıyorduk” diye açıklıyor.

Bu doğrultuda nasıl bir programa ihtiyaç duyduklarını belirleyen şirket, 2005 yılında yaptığı pazar araştırmaları sonucunda ihtiyaçlarını en etkin şekilde karşıladığı saptanan IBM POS elektronik yazar kasalarını ve GeniusOpen yazılımlarını seçti. Aynı yılın eylül ayında FİBA Perakende Grubu mağazalarında IBM POS elektronik yazar kasalarını kullanmaya başladı. Mart 2007 itibariyle tüm M&S mağazalarında IBM GeniusOpen Yazılımlarının kurulumu tamamlandı. Şu anda FİBA Perakende Grubu’nun Türkiye’nin tüm mağazalarındaki operasyonları, IBM POS yazar kasaları ve POS A.Ş.’nin geliştirdiği kasa yazılımlarıyla sürdürülüyor.

GeniusOpen yazılımları ve IBM POS yazar kasaları ile sağlanan katma değerli servisler ve kampanya çeşitliliği

POS A.Ş.; FİBA Perakende Grubu’nun bu ihtiyaçları doğrultusunda IBM POS yazar kasaları ve GeniusOpen yazılımlarını kullanılarak merkezi yönetim, kampanya modülü, otomatik iade, puan işlemleri, tadilat, rezervasyon, S&D kart, hediye değişim kartı uygulamaları gibi satış dışı işlemlerinin yanısıra hediye kartı işlemleri ve mağaza kontrolleri için gerekli raporlamaları sağlayacak çözümler geliştirdi. Pınar Kaçar, “İlk projemize başladığımızda henüz Türkiye’de hediye kartı satış uygulamaları yoktu ve perakende alanında, müşteri bağlılığına yönelik çok az kart hizmeti vardı. Olanlar da kartlarda puan biriktirme veya puanları kullanma gibi imkânlar sunmuyordu. Bunu ilk defa Türkiye’de POS A.Ş. ile geliştirilen yazılımla biz sağladık. Öte yandan, bu yeni altyapımız sayesinde mağaza operasyonlarındaki tüm faaliyetleri detaylı olarak takip etme ve kontrol etme imkânımız oluyor” diyerek projenin geçmişini ve sunduğu kazanımları özetliyor.

 

Merkezi bir yönetim yapısına geçilmesiyle birlikte FİBA Perakende Grubu, özellikle üst yönetim açısından çok önemli görülen satışların online ortamda takip edilmesini sağladı. GeniusOpen yazılımları FİBA Perakende Grubu’na, katma değerli servisler ve kampanya çeşitliliği ile müşterilerini mağazalarına çekmek için yeni fırsatlar sundu. Pınar Kaçar bu avantajların önemini şöyle aktarıyor: “Perakende sektörü çok dağınık bir yapıya sahip olduğu için az kaynakla çok fazla işi yapmaya çalışırsınız. Kullanılacak herhangi bir çözümün mağaza bazlı değil de merkezi olması ciddi derecede insan kaynağı ve zaman kazandırır. Biz bunlara ek olarak, GeniusOpen yazılımlarıyla artan kampanya isteklerini en iyi şekilde değerlendirme fırsatı da bulduk. Kampanyalarda ilkleri biz yaptık diyebilirim.”