Basında POS

POS A.Ş. Artık Bir Toshiba Global Commerce Solutions Şirketi

Toshiba TEC ve IBM’e ait Toshiba Global Commerce Solutions şirketine devri 1 Ekim 2012’de tamamlanan perakendecilik sektöründe lider POS A.Ş., yeni oluşumu ve gelecek stratejilerini anlattı. Yeni yapısıyla perakendecilere küresel ve yenilikçi çözümler sunma yeteneklerini bir adım ileri taşıyan POS A.Ş. stratejilerinin temelinde bulunan Akıllı Ticaret vizyonunu tanıttı.

POS Perakende Otomasyon Sistemleri Ticaret ve Sanayi A.Ş. (POS A.Ş.), Toshiba TEC’in, IBM Perakende Mağazacılık Çözümler Grubu’nu satın almasının ardından kurulan Toshiba Global Commerce Solutions şirketine geçiş sürecini 1 Ekim 2012 tarihinde tamamlayarak, yeni organizasyonunu ve gelecek yol haritasını anlattığı bir etkinlik düzenledi.

Toshiba TEC Nisan 2012’de IBM Perakende Mağazacılık Çözümler Grubu’nu 850 Milyon Dolar’a satın alarak 80.1’i Toshiba Global Commerce Solutions şirketinin kurulacağını duyurmuştu. Duyurunun ardından, satın alma sürecinin birinci etabı geçtiğimiz Temmuz sonunda ABD, Kanada, Meksika ve Avustralya’da finalize edildi. Ekim ayı itibarıyla, içinde Türkiye’nin de yer aldığı 11 ülkede iş operasyonlarının Toshiba Global Commerce Solutions şirketine devir süreci tamamlandı.

Perakende Çözümleri konusunda açık ara dünya liderliği konumuna sahip Toshiba Global Commerce Solutions, IBM Perakende Mağazacılık Çözümler Grubu eski başkanı Steven D. Ladwig ve IBM Perakende Mağazacılık Çözümleri Grubu’nun ekibi tarafından yönetiliyor. Küresel hizmet sunma süreçlerinde IBM ile aynı bakım ve garanti hizmetlerini sağlamayı sürdürüyor.Anlaşma kapsamında Toshiba IBM ile birden fazla yıla yayılan bir sözleşme yaptı ve buna göre kurulan Toshiba Global Commerce Solutions, Akıllı Ticaret alanında IBM Premier Çözüm Ortağı olarak hizmet veriyor. Böylelikle genişletilmiş küresel ağa sahip Toshiba Global Commerce Solutions, büyük perakendecilere kusursuz destek verme yeteneğini de artırıyor.

1993 yılından bu yana perakende sektörünün farklı segmentlerindeki perakendeciler için uçtan uca çözümler sunan POS A.Ş., Eylül 1998’den beri bir IBM şirketi olarak faaliyetlerini sürdürmekteydi. Akıllı Ticaret konsepti altında bütünleşik çözümler sunmaya odaklanan vizyonuyla, 1 Ekim 2012 itibariyle Toshiba Global Commerce Solutions şirketi olan POS A.Ş. yeni organizasyonun bir parçası olarak Akıllı Ticaret’e yönelik ürün ve çözümleri pazara sunmaya devam ediyor.Bu geçişi ve yeni oluşumun POS A.Ş.’ye etkilerini değerlendiren POS A.Ş. Genel Müdürü Feridun Yuğaç: ”Yeniden yapılanma döneminde kritik önemdeki iş fonksiyonlarımızın geçişini bu yapıya uygun olarak sağladık ve müşterilerimize kesintisiz hizmet ve destek vermeyi başardık. İçinde yer aldığımız yeni organizasyon perakendecilere küresel olarak yenilikçi çözümler sunma yeteneğimizi artırmak için bir fırsattır. Perakendecilerin bugün hızla değişen iş ortamına uyum sağlamalarına olanak tanıyan ve aynı zamanda gelecek için esnek kalmalarını sağlayacak var olan ve gelecekteki müşterilere uçtan uca yenilikçi çözümler sunmaya yoğunlaşacağız. Bu vizyonun ve gelecek dönem stratejilerimizin temelinde Akıllı Ticaret yer alıyor. Bundan sonraki dönemde daha da güçlenerek yolumuza devam edeceğimizi gururla belirtmek isterim.” şeklinde konuştu.

Ayrıca Feridun Yuğaç, yeni kanunla birlikte değişecek olan yazarkasaların kayıt dışı kazancı engelleyeceğini ve kullanıcılarına Z raporunun otomatikman maliyeye gönderilmesi gibi birçok yeni kolaylık sağlayacağını belirtti. Yeni oluşumla birlikte çözüm ortaklıklarında ve kadrolarında bir değişiklik olmayacağını da sözlerine ekleyen Yuğaç, gelecek yıl Toshiba ile birlikte Amerika’da NRF Fuarı’nda olacaklarını belirtti.

POS A.Ş. POS Donanımları ve OEM ürünleri, Mağazacılık Ön Ofis Uygulamaları, kuruluş ve bakım hizmetleri, danışmanlık hizmetleri ve Akıllı Ticaret çözümleri olmak üzere çok geniş bir yelpazede müşterilerinin ihtiyacına cevap veriyor. Hizmet verilen perakende sektörleri ölçeklendirilebilir market/süper market, departman mağaza, özellikli mağazacılık, fast-food (yiyecek-içecek) ve eğlence sektörüdür (sinema, tiyatro, ulaşım vb.). Türkiye perakende sektöründeki firmaların yüzde 49’u mali onaylı POS A.S. donanım ve yazılım ürünlerini kullanıyor. Özellikle yazarkasa ve yazılım çözümleriyle perakende sektöründe yaygın olarak tercih edilen marka, farklı ölçeklerde yaklaşık 3.700 müşteride 7.000’i aşkın lokasyonda, 42.000’den fazla IBM POS terminaline hizmet veriyor.