Basında POS

YENİ NESİL YAZARKASALARA GEÇERKEN DİKKAT!

ANTALYA_20160410_14
Yeni nesil yazarkasalara geçerken dikkat! Önümüzdeki 9 ay içinde yeni nesil ödeme kaydedici cihazlara geçiş zorunluluğu olan işyerlerinde yazarkasaların sorunsuz ve kesintisiz olarak çalıştırılmasından üretici firmalar sorumlu olacak Yeni nesil ödeme kaydedici cihazlara geçişin 1 Ocak 2017 tarihine uzatılmasıyla rahatlayan esnafln önünde bugün itibariyle yaklaşık 9 ay bulunuyor. Yeni nesil ödeme kaydedici cihazlar iş yerlerine zaman ve maliyet kazancı sağlamakla kalmıyor, kayıt dışı ekonomiyle mücadele açısından da etkin bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. 22 yılı aşkın süredir perakende sektörü için donanım ve yazılım ürünleri sunan POS A.Ş., 2016 yılı itibarıyla işletmelerin edinmek zorunda olduğu yeni nesil ödeme kaydedici sistemlere yönelik yeni ürünleri ile piyasanın önemli oyuncuları arasında yer alıyor. Türkiye’de yaklaşık 1,6 milyon adet yazar kasanın değişimi öngörülüyor. Bu değişimin yaratmış olduğu pazar büyüklüğü yaklaşık olarak 500 miİyon doİar. Sayısı bu pazar içinde yaklaşık 120.000 olan bilgisayar bağlantılı yazarkasa sektörünün %50’lik pazar payı POS A.Ş.‘nin elinde bulunuyor. POS A.Ş, Toshiba 4610-2NF yeni nesil ödeme kaydedici cihazlarının satış ve kuruluşlarına devam ediyor. POS A.Ş. Genel Müdürü Feridun Yuğaç‘a göre yeni nesil ödeme kaydedici cihaz seçiminde en çok dikkat edilmesi gereken unsurlar uzun ömürlülük ve uygun maliyet. Yeni yasal düzenlemede ödeme kaydedici cihazların değişim süresinin 10 yıl ile sınırlandığını hatırlatan Yuğaç, “Cihazın uzun ömrü, donanım kalitesine işaret eder. Kimi cihazın rulosu az ya da fazla olabilir, kimi cihaz yüksek donanımlı gibi görünürken iki yılda ömrünü tamamlayabilir. Biz müşterilerimize 10 yıl boyunca ilk günkü kadar hızlı ve güvenli çalışan cihazlar sunuyoruz” diyor. Farklı perakendecilerde pilot uygulamaya alınan Toshiba 4610-2NF yeni nesil ödeme kaydedici cihaz, 150 km. kafa ömrü, 1,5 milyon kesici ömrüne sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Ürün, dayanıklılığı ve hızıyla fark yaratıyor. IBM Türk Ltd. Şti. ortaklığı ile 1993 yılında kurulan ve 2012 yılında Toshiba Global Commerce Solutions şirketine geçen POS A.Ş.‘nin şu an piyasada, Market, Indirimli(Discount) Market Zinciri Uygulamaları, Restoran/Self Servis ve masada yemek hizmeti veren yiyecek içecek sektörü, Özellikli mağazacılık alanlarında faaliyet gösteren farklı perakendeciler müşterileri arasında yer almaktadır.